خواندن کدام‏یک از سوره‏هاى قرآن ثواب زیادى دارد؟ :: Global Village😊💕

Global Village😊💕

Our motto: All human's in the world are equal

Global Village😊💕

Our motto: All human's in the world are equal

Global Village😊💕

👈 هنگامی که در این وبلاگ حضور داری با خود صادق باش ، گوش ها ، چشم ها و لب های خود را لحظه ای از قید شیطان درون خود آزاد ساز !😉

خداوند حقیقت را می بیند اما صبر می کند ..... من عاشق خدایم هستم دعا کنید هر چه زودتر به عشقم برسم😘

گاهی انسان مطالب ساده و ابتدایی و تکراری را نیز به سادگی فراموش میکند ، پس لطفا فقط ببین !😉

در این وبلاگ پذیرفتن هیچ چیز اجباری نیست..... روزی یک نفر هم چشمهایش به دیدن یک کلمه قرآن روشن شود ، برای این بنده ی حقیر کافی ست... دیگر چیزی نمی خواهم😊


*بعد از نماز یادتون نره !سى و چهار مرتبه اَللّهُ اَکْبَرُ و سى و سه مرتبه اَلْحَمْدُلِلّهِ و سى و سه مرتبه سُبْحانَ اللّهِ بگوید و در بعضى روایات سُبْحانَ اللّهِ پیش از اَلْحَمْدُلِلّهِ وارد شده .*

تبلیغات
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۰۰، ۱۶:۰۲ - زیاده متابعین
    good luck
نویسندگان
پیوندها

خواندن کدام‏یک از سوره‏هاى قرآن ثواب زیادى دارد؟

پرسمان قرآنی کودک

(6)

خواندن کدام‏یک از سوره‏هاى قرآن ثواب زیادى دارد؟

خواندن تمام سوره‏هاى قرآن ثواب زیادى دارد. قرآن مانند سفره بزرگى است که براى روح ما غذاهاى خوشمزه و مفیدى در آن نهاده‏اند. از هر کدام که مصرف کنیم برایمان خوب و مفید است. هر کدام از غذاهاى این سفره آسمانى بو و مزّه مخصوصى دارد، ولى همه یک کار مى‏کنند و آن هم زیاد کردن ایمان ما به خداست.
 

 

قرآن کتابى نیست که ما فقط به خواندن برخى از سوره‏هاى آن اکتفا کنیم. باید همه سوره‏هاى قرآن را خواند و از درس‏هاى آموزنده همه این کتاب استفاده کرد.

سوره‏هاى کوثر، حمد، ابراهیم، عنکبوت، ناس، یوسف، محمّد صلى الله علیه و آله و بقیّه سوره‏هاى قرآن، هر کدام درس‏ها و پندهایى دارند که خواندنشان ضرورى است وثواب زیادى دارد.

حالا اگر دوست دارید برخى از سوره‏ها را بیشتر بخوانید و آن را بیشتر تکرار کنید، چند سوره که ثواب‏هاى بیش‏ترى برایش نقل شده را برایت مى‏نویسم:

1. سوره حمد: حضرت رسول‏اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: «هر مسلمانى که فاتحةالکتاب (حمد) را قرائت کند، پاداش قرائت دو سوّم قرآن و نیز پاداش صدقه دادن بر همه مؤمنان نصیبش خواهد شد».

2. سوره الرحمن: امام صادق علیه السلام فرمود: «هر کس سوره «الرحمن» را قرائت کند و بعد از خواندن‏ «فبأىّ ءالاء ربّکما تکذّبان» بگوید: «لا بِشَى‏ءٍ مِنْ آلائِکَ رَبِّ اکذِّبُ»، اگر در شب یا روز قرائت کند و سپس بمیرد، شهید از دنیا رفته است.

3. سوره واقعه: امام باقر علیه السلام فرمود: «هر کس، هر شب قبل از خواب، سوره واقعه را بخواند، خداوند متعال را ملاقات خواهد کرد؛ در حالى که چهره‏اش مثل ماه شب چهارده مى‏درخشد».

4. سوره توحید: در حدیثى از پیامبر آمده است: «هر کس این سوره را یک بار بخواند مانند آن است که یک سوم قرآن را خوانده است و اگر کسى آن را دو بار بخواند، مانند آن است که دو سوم قرآن را خوانده است و هر کس آن را سه بار بخواند مانند آن است که همه قرآن را خوانده است.»
 

 

رسول خدا صلى الله علیه و آله در حدیث دیگرى فرمود:

«هر کس ده بار «قل هو اللَّه احد» را بخواند، خدا قصرى در بهشت براى او خواهد ساخت.»

از دیگر آثار خواندن این سوره بخشش گناهان، آمرزیده شدن پدر و مادر، فراوانى روزى و دور شدن خطرها از انسان است. نکته مهمى که باید به آن توجه کنیم این است که ما قرآن مى‏خوانیم تا دستورات خداوند را بفهمیم سپس به آن دستورات عمل کنیم تا خداوند ثواب‏هایى که گفتم را به ما ببخشد.

  • نجمه شفیعی

نظرات  (۳)

  • child child child
  • Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide credit and sources back to your weblog?
    My website is in the very same niche as yours and my users would certainly benefit from some
    of the information you provide here. Please let me know if this okay
    with you. Thank you!
    If ѕоme one needs to be updated ѡith latest technologies then he must be pay a visit this site
    and be up to date everyday.
    حرف من:
    Hello😊 thanks💕 good luck
    حقانیت شیعه و رد شبهات؛ دریافت آخرین مطالب و اسکن کتب

    http://telegram.me/al_shia

    http://www.al-shia.blog.ir
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی