چرا ما باید خدا را بشناسیم و خدا چیست :: Global Village😊💕

Global Village😊💕

Our motto: All human's in the world are equal

Global Village😊💕

Our motto: All human's in the world are equal

Global Village😊💕

👈 هنگامی که در این وبلاگ حضور داری با خود صادق باش ، گوش ها ، چشم ها و لب های خود را لحظه ای از قید شیطان درون خود آزاد ساز !😉

خداوند حقیقت را می بیند اما صبر می کند ..... من عاشق خدایم هستم دعا کنید هر چه زودتر به عشقم برسم😘

گاهی انسان مطالب ساده و ابتدایی و تکراری را نیز به سادگی فراموش میکند ، پس لطفا فقط ببین !😉

در این وبلاگ پذیرفتن هیچ چیز اجباری نیست..... روزی یک نفر هم چشمهایش به دیدن یک کلمه قرآن روشن شود ، برای این بنده ی حقیر کافی ست... دیگر چیزی نمی خواهم😊


*بعد از نماز یادتون نره !سى و چهار مرتبه اَللّهُ اَکْبَرُ و سى و سه مرتبه اَلْحَمْدُلِلّهِ و سى و سه مرتبه سُبْحانَ اللّهِ بگوید و در بعضى روایات سُبْحانَ اللّهِ پیش از اَلْحَمْدُلِلّهِ وارد شده .*

تبلیغات
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۰۰، ۱۶:۰۲ - زیاده متابعین
    good luck
نویسندگان
پیوندها

چرا ما باید خدا را بشناسیم و خدا چیست

 
 چرا ما باید خدا را بشناسیم و دین داشته باشیم؟
 
دلیل‏هاى زیادى وجود دارد که نشان می ‏دهد ما وظیفه داریم خدا را بشناسیم و دین‏دار باشیم، که فقط دو دلیل آن را برایتان می ‏نویسم:
1- براى آن که ضرر را از خودمان دور کنیم؛ اگر روزى بخواهید به همراه پدر و مادر یا دوستانتان به اردوى شمال بروید و قبل از حرکت، رادیو اعلام کند هوا در مناطق شمالى کشور سرد و برفى خواهد بود، وقتى این خبر را شنیدید چه می کنید؟ آیا لباس گرم همراه خود برنمی دارید؟ اگر وقت حرکت صدها نفر دیگر آمدند و گفتند هواى شمال سرد و برف و باران بود، مطمئن نمی شوید که این افراد راست می ‏گویند؟ پس باید خودتان را مجهز کنید. با شنیدن این خبرها هیچ عاقلى تردید نمی کند که باید خودش را براى سفر آماده کند و پوشاک گرم بردارد. خداشناسى و دین دارى نیز همین طور است، زیرا 124000 نفر از بهترین و راست‏گوترین افراد روى زمین یعنى پیامبران یکى پس از دیگرى آمده‏ اند و گفته‏ اند: اى مردم خدا را بشناسید و خودتان را براى سفر آخرت آماده کنید. اگر براى سفر آخرت، توشه و وسایل کافى بردارید، شما به سلامت به مقصد می ‏رسید و وارد بهشت می شوید، ولى اگر خدا را نشناسید و خودتان را براى این مسافرت آماده نکنید به قعر پرتگاه جهنم سقوط می کنید.
حالا با شنیدن حرف این همه پیامبر راست‏گو، نباید خدا و صفت‏هاى خدا را بشناسیم و خودمان را براى مسافرت آخرت آماده کنیم؟ هیچ عاقلى شک ندارد که با دیدن این همه آثار خداوند در روى زمین و با سخنان پیامبران راست‏گو همه ما وظیفه داریم، خدا پیامبر، معاد و ... را بشناسیم.
دلیل دوم: آیا تا به حال فکر کرده‏ اید که چه قدر نعمت در اختیار ماست؟ اگر هوا و اکسیژن براى تنفس ما نبود چه می ‏کردیم؟ اگر هر دو دست و هر دو پاى ما قطع بود چه می کردیم؟ اگر نمی توانستیم ببینیم، بشنویم، حرف بزنیم، فکر کنیم، راه برویم و ... چه زندگى درد آورى داشتیم؟ آیا ما نباید کسى که این همه نعمت را به ما داده بشناسیم و از او تشکر کنیم؟ اگر کسى را که این همه نعمت به ما داده نشناسیم و از او تشکر نکنیم، انسان ناسپاس و بدى نیستیم؟ پس به خاطر این همه نعمتى که به ما داده شده ما باید خدا را بشناسیم و از او تشکر کنیم.
 
 خدا چیست؟
 
اجازه بدهید قبل از آن که درباره خدا، که آفریننده همه چیز است سخن بگوییم، اندکى درباره برخى از مخلوقات الهى صحبت کنیم.
1. شما با جاذبه زمین آشنا هستید و به خوبى می ‏دانید که اگر جسمى را از بلندى رها کنیم به زمین سقوط می ‏کند، ولى ذات و حقیقت‏ نیروى جاذبه چیست؟ این سؤالى است که دانشمندان نیز نتوانسته‏ اند به آن پاسخ دقیقى بدهند. پس ما ازروى آثار نیروى جاذبه می ‏توانیم به وجود نیروى جاذبه اطمینان پیدا کنیم، ولى حقیقت آن را نمی توانیم درک کنیم.
2- ما از روشن شدن لامپ چراغ، پى می ‏بریم که در سیم برق، نیروى الکتریسته وجود دارد، ولى حقیقت نیروى الکتریسته چیست؟ ما نمی ‏توانیم ذات و حقیقت آن را درک کنیم. تنها با دیدن آثارش، مانند روشن شدن لامپ آن، پى می بریم که در جایى نیروى الکتریسته وجود دارد.
این مثال‏ها را برایتان نوشتم تا توجه شما را به این نکته مهم جلب کنم، که چون ما انسان‏ها محدود و کم ظرفیت هستیم، نمی ‏توانیم ذات خدا را بشناسیم، بلکه تنها از راه مخلوقات می توانیم به وجود داشتن خداوند یقین پیدا کنیم؛ از آفرینش جهان پى به وجود آفریننده می ‏بریم.
از این که ما علم داریم می ‏فهمیم که خداوند عالم بوده که به ما داده و از این که ما قدرت و توان داریم، می ‏فهمیم که خداوند قادر و توانا است.
پس ما ذات خداوند را درک نمی کنیم، ولى به وجود داشتن خداوند و این که داراى صفت‏هاى علم، قدرت، حیات و ... است یقین داریم و مطمئن هستیم که هرجا که باشیم او با ماست (محمد، آیه 35/ حدید، آیه 4) به همه کارهاى ما آگاهى دارد، (هود، 5/ بقره، آیه 235) نسبت به ما از همه [حتى از پدر و مادرمان‏] مهربان‏تر است و ... (یوسف، آیه 64)
 
 
نام کتاب: سر سفره خدا
نویسنده: محمد على محمدى‏
ناشر: نشر جمال‏
  • نجمه شفیعی

نظرات  (۵)

Thanks for your marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you are a great author.
I will be sure to bookmark your blog and will eventually come
back sometime soon. I want to encourage you to continue your great work,
have a nice afternoon!
حرف من:
Hello. Thankful. Good luck
This design iѕ incredible! You ceгtainly know how to keep
a reader entertaіned. Between your ѡit and your
videos, I was almost moved to start my own blοg (well, almost...HaHa!) Fantastic job.
I reaⅼⅼy loved what you had tо say, and moгe than that, how you presented
it. Too cοol!
حرف من:
hello. thanks. good luck
I am just commenting to make you be aware of what a fabulous discovery my wife's princess enjoyed reading through yuor web blog. She learned many details, including what it is like to possess a great helping character to have the rest effortlessly fully grasp selected extremely tough subject areas. You truly did more than people's expected results. Thank you for providing the beneficial, dependable, explanatory and in addition cool thoughts on the topic to Gloria.
I must express some thanks to this writer just for bailing me out of this dilemma. Because of looking out through the search engines and meeting notions which are not productive, I believed my life was gone. Existing devoid of the strategies to the difficulties you've fixed by way of your good guideline is a serious case, as well as ones that could have negatively affected my career if I had not discovered your blog. The ability and kindness in dealing with all the details was invaluable. I am not sure what I would have done if I hadn't encountered such a subject like this. I can at this point look ahead to my future. Thank you so much for the reliable and result oriented help. I won't be reluctant to endorse the blog to anyone who will need guidelines on this issue.
I together with my guys were actually following the good key points from the blog and immediately came up with a terrible suspicion I never thanked the web blog owner for those strategies. All the people were as a result warmed to learn all of them and now have really been taking pleasure in them. Many thanks for actually being considerably accommodating as well as for picking out variety of fantastic tips most people are really desirous to learn about. My honest regret for not expressing gratitude to you sooner.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی