آیا ممکن است کسی بیش از حد اعتماد به نفس پیدا کند ؟ :: Global Village😊💕

Global Village😊💕

Our motto: All human's in the world are equal

Global Village😊💕

Our motto: All human's in the world are equal

Global Village😊💕

👈 هنگامی که در این وبلاگ حضور داری با خود صادق باش ، گوش ها ، چشم ها و لب های خود را لحظه ای از قید شیطان درون خود آزاد ساز !😉

خداوند حقیقت را می بیند اما صبر می کند ..... من عاشق خدایم هستم دعا کنید هر چه زودتر به عشقم برسم😘

گاهی انسان مطالب ساده و ابتدایی و تکراری را نیز به سادگی فراموش میکند ، پس لطفا فقط ببین !😉

در این وبلاگ پذیرفتن هیچ چیز اجباری نیست..... روزی یک نفر هم چشمهایش به دیدن یک کلمه قرآن روشن شود ، برای این بنده ی حقیر کافی ست... دیگر چیزی نمی خواهم😊


*بعد از نماز یادتون نره !سى و چهار مرتبه اَللّهُ اَکْبَرُ و سى و سه مرتبه اَلْحَمْدُلِلّهِ و سى و سه مرتبه سُبْحانَ اللّهِ بگوید و در بعضى روایات سُبْحانَ اللّهِ پیش از اَلْحَمْدُلِلّهِ وارد شده .*

تبلیغات
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۰۰، ۱۶:۰۲ - زیاده متابعین
    good luck
نویسندگان
پیوندها

آیا ممکن است کسی بیش از حد اعتماد به نفس پیدا کند ؟

 

" با عرض پوزش از شما عزیزان و نویسنده کتاب ، بنده مجبور شدم بعضی از قسمتهای متن را بنا به ضرورت حذف کنم "

 

بسیاری از افراد از ایجاد اعتماد به نفس می ترسند ، زیرا نگران هستند که بیش از اندازه اعتماد به نفس پیدا کنند . شاید این اشخاص در ذهن خود تصویر کسانی را دارند که در طول زندگی با آن ها آشنا بوده اند و به طور پنهانی آن ها را تحسین می کردند و به آن ها حسودی می کرده اند (شخصیت محبوب در مدرسه ، رئیس ها در محل کار، سیاستمداران و ستاره های سینما )؛ در حالی که از آن ها خوششان نمی آمده است .

" خیلی جالب است که بنشینیم و ببینیم افراد مطیع و سر به زیر بعد از آن که زمین به دست آن ها رسید ؛ تا چه مدت می توانند آن را نگه دارند .

کیم هابارد ، گفته ی معروف ایب مارتین "

 

" اعتماد به نفس داشتن با پای را از گلیم خود درازتر کردن فرق دارد . اعتماد به نفس یعنی این که یادبگیری : گلیمی را انتخاب کنی که مناسبت پایت باشد و همراه با رشد پاهایت ، مدام گلیم ها را عوض کنی "

 

اکثر مردم ، بین رفتار پرخاشگرانه و رفتار جسورانه تفاوتی قایل نمی شوند ، به همین دلیل سوء تفاهم هایی برایشان به وجود می آید .

در این جا نکته هایی را در مورد افرادی که اعتماد به نفس دارند ، بیان می کنیم . این افراد دارای خصوصیات زیر هستند :

  1. ریاست طلب : آن ها آمادگی به دست گرفتن رهبری یک جمع را در مواقعی که لازم بدانند ، دارند ، تمایل دارند مسئولیت بپذیرند و این به دلیل عزت نفس درونی آن هاست . و این حس در آن ها به حدی بالاست که وقتی زیر نظر کسی کار می کنند تهدیدی برای آن ها محسوب نمی شود .
  2. خودخواه : اگر دیگران بگویند : به دنبال " اول شدن " است نمی ترسند . آن ها تمایل دارند تا از افراد نیازمند مراقبت کنند . به دنبال " حس درونی مراقبت از خود " در آن هاست . این حس " در آن ها آن قدر بالاست که همیشه می توانند انرژی ذخیره کنند و به راحتی در موقع لزوم بگویند : " نه " یا " دیگر بس است " .
  3. دانا : آن ها برای انجام کارهایی که به عهده می گیرند ، اطلاعات و مهارت کافی را دارند . به راحتی محدودیت های خود را می پذیرند و اگر در بعضی زمینه ها ببینند دیگران مهارت های بیشتری دارند ، احساس خطر و ادعای بزرگی نمی کنند .
  4. تنها : در تنهایی راحت هستند و برای پیدا کردن انگیزه یا نشاط ، به دیگران نیاز ندارند . قدرت ارتباطشان بالاست ، زیرا خودشان آغازگر ارتباط های مطلوب هستند . اگر کارها خوب پیش نرود به راحتی خود را برای رویارویی با وضعیت به وجود آمده آماده می کنند و درباره ی آن تبادل نظر می کنند و در صورت لزوم کنار می روند .
  5. ثروتمند : آن ها از شانس و سهم خود در زمینه های مادی و مالی راضی هستند ؛ ممکن است زندگی بسیار متوسطی داشته باشند . چون حاضر نیستند برای کسب پول بیشتر سلامتی و نشاط خود را از میان ببرند یا لازم نمی بینند با نشان دادن ثروتشان به دیگران آن ها را تحت تاثیر قرار دهند .
  6. موفق : به هر کاری دست بزنند ، آن را بسیار عالی انجام می دهند و قابلیت دستیابی به موفقیت های بیشتر را دارند . ممکن است ترجیح بدهند ، در پایین نردبان جامعه قرار بگیرند یا تصمیم بگیرند ؛ در کارهای خود پس رفت داشته باشند زیرا گاهی اوقات نمی خواهند به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنند . آن ها نمی خواهند خود را از طریق شغل ، قدرت و شهرت ثابت کنند .

 

نام کتاب : فراتر از اعتماد به نفس

نویسنده : لیند نفیلد ، گیل

مترجم : محمود امینی

چاپ و صحافی : پژمان

لیتوگرافی : الوان

چاپ چهارم : 1390

 

  • نجمه شفیعی

نظرات  (۰)

هیچکس حرفی نداره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی